newspaper
Multiple or single choice
An error has occurred while getting captcha image

By submitting this form, I understand that my data will be processed by Sogeti as indicated above and described in the Privacy Policy.

PRESS RELEASE

Thobias Dencker New Service Offerings Director at Sogeti Sweden

Thobias Dencker har handplockats för att leda Sogeti Sveriges nationella satsning på tjänster, partners samt försäljning gentemot prioriterade kunder. Thobias Dencker, som närmast kommer från Powel, återvänder nu till Sogeti och blir en del av den svenska ledningsgruppen.

Stockholm/Jönköping 140425
– Thobias Dencker, 45 år, blir en nyckelperson i Sogetis expansiva satsning i Sverige, med ansvar för förtagets utökade fokus på tjänster, partners och försäljning gentemot prioriterade kunder.

Thobias Dencker, har närmast, sedan 2006, arbetat i olika roller på Powel, ett ledande företag inom lösningar för energimätning och kraftoptimering. Under åren på Powel har han verkat som försäljningschef, vd för Powel Sverige, ansvarig för Powel-koncernens satsning på internationell expansion, ansvarig för företagets satsning i Turkiet, samt startat upp en ny del av verksamheten i Sverige – Powel Smart Generation.

Som utbildad maskiningenjör började han sin karriär inom industri, produktion och maskinteknik, men säljrollen lockade tidigt och fick honom in i IT-branschen, först på Alfaskop som försäljningschef. Mellan 2000 och 2006 var han anställd inom den koncern han nu återvänder till, först inom Capgemini som Key Account-säljare inom verkstadsindustri och telekombranschen. När Sogeti Sverige bildades 2003 var han med från start och arbetade i roller som Key Account Manager, teamchef och verksamhetsansvarig för Sogetis kontor i Jönköping. Nu återvänder han till Sogeti och antar den nya, nationella rollen från och med den 15 augusti.

– Sogeti är ett mycket välskött och framgångsrikt företag som aldrig står stilla. Att komma tillbaka till Sogeti känns som att komma hem igen. Och som tidigare anställd känner jag väl till verksamheten och förstår styrkan i Sogetis heltäckande, både lokala och globala IT-expertis, som varit grunden till företagets framgångssaga sedan lanseringen i Sverige 2003, säger Thobias Dencker.

About Sogeti

Part of the Capgemini Group, Sogeti operates in more than 100 locations globally. Working closely with clients and partners to take full advantage of the opportunities of technology, Sogeti combines agility and speed of implementation to tailor innovative future-focused solutions in Digital Assurance and Testing, Cloud and Cybersecurity, all fueled by AI and automation. With its hands-on ‘value in the making’ approach and passion for technology, Sogeti helps organizations implement their digital journeys at speed.

A global leader in consulting, technology services and digital transformation, the Capgemini Group is at the forefront of innovation to address the entire breadth of clients’ opportunities in the evolving world of cloud, digital and platforms. Building on its strong 50-year heritage and deep industry-specific expertise, Capgemini enables organizations to realize their business ambitions through an array of services from strategy to operations. Capgemini is driven by the conviction that the business value of technology comes from and through people. It is a multicultural company of over 200,000 team members in more than 40 countries. The Group reported 2018 global revenues of EUR 13.2 billion. People matter, results count.

Visit us at www.sogeti.com.

todo todo
    Therese Sinter